Jag satt och funderade på vilka i laget (nuvarande och tidigare upplagor) som jag tycker gör bra ifrån sig i intervjuer. Enbart personliga åsikter såklart!
Kom fram till att jag gillar hur Anton Karlsson brukar svara i intervjuer. Brutalt ärligt, sågar gärna laget när det behövs. Men skänker också hopp i saker han säger, verkar genuin när han tror att de kan vända 1-4 efter två perioder tex. Det är sånt man kan behöva som frustrerad supporter.
Hade lite svårt för Pajen faktiskt, men där vet jag att många tycker annorlunda.
Sebbe är positiv och försvarar oftast coacher, medspelare och lagets spel in i döden. Svår att komma åt känslomässigt när han har en kamera i ansiktet. Både på gott och ont kanske?
Gordon, kommentar överflödig typ. Får INTE känslan av att det är tillgjort när han bjuder på sig själv och berömmer allt från Linköping som stad till salladsbaren i arenan. Härlig människa.
Står inte och ursäktar lagets taffliga spel i periodpauser heller. Sågar ”lite lagom”.
Eddie, jäkligt sansad och balanserad i allt. Kanske kunde ta mer plats och utveckla sina svar? Kaptensämne?
Sen har vi spelare som Bibic, Freddan Andersson och Jimmy. Sköna och avslappnade karaktärer som mest är tacksamma och pratar om lagets bästa. Kan gå hand i hand med rollen på isen. Kanske inga sylvassa analyser men mycket hjärta och behövs i gruppen. Bibic med potential att växa med rätt utveckling.
Spelare med potential som jag vill ska ta för sig ännu mer, på både is och i intervjuer: Sörensen, Bäckman.
Artigt intetsägande/Varken bu eller bä/låter spelet tala: Little, Roy, Trkulja, Billins, Törna, Bergfors, Forsling, Hardt, Lilja, Hultström.
Sämre rykte än förtjänat: Almtorp.
Ville liksom inte vara med: Mullen.
Pratar länge och gärna men vad blev egentligen sagt: Monstret.
Spänd på: Whitney, Dan P.
Pondus/Favorit: Zacke, Junland. Känns ärliga och går sin egen väg. Anpassar sig inte alltid och följer inte alltid minsta motståndets lag.
Till syvende och sist är det såklart spelet på isen som är viktigast. Men helt klart kan en spelares kommentarer bidra till att bygga förtroende och skapa intresse. I vissa fall känns det också som att attityden i intervjuer följer med ut på isen...