Lukkinen wroteJag tycker inte att man ska ha kvar vår förstaline som den är. Tycker den presterar litet för lite i 5-5. Hade hellre sett dessa formationer:
Zacke - Hlinka - Jämtin Funkade fantastiskt bra förra säsongen och jag ser ingen direkt anledning till att inte matcha samma formation i år.
Musse - Lindhagen - Hlavac Visst, Lindis är inte Tony men killen har visat att han har lir i sig. Tror denna formation skulle kunna funka fint ihop
Håller med till 110%. Förstalinan är ju faktiskt de enda som har negativ statistik i +/-, även om de skött sig bra i PP. Special teams tycker jag man kan hålla skiljt från kedjeformationerna, åtminstone till en början, tills man hittat helt rätt i formationerna.
Tror också mer på Lindhagen ihop med Hlavac än med Hlinka då Hlavac jobbar mer defensivt än Hlinka och därmed skulle ge Erik bättre möjligheter att få ut sin offensiva potential. Jag tycker, som många redan nämnt, att Erik ska spela i en producernade kedja, men gör han det med Hlinka finns ju en uppenbar risk att han får spela i offensiv kedja som städare och täcka upp defensivt, och där är finns ju inte Eriks största kvaliteter.
I övrigt tycker jag att Honken är den som borde få nöta bänk och avlasta vid skador, energibrist etc. Sebbe, Pontus, Baggen och Bagarn är självskrivna. Molinder syns inte mycket men hans statistik talar för sig själv. Tolsa bidrar med det Säcken gillar mest, nämligen energi och mycket skridskoåkning. Dock lär det väl va de två sistnämnda som hänger mest löst i konkurrensen, då Tolsa ändå tenderar att slarva defensivt och Molinders "anonyma medvind" kanske stagnerar nu när hans kedja (kanske helt och hållet) splittras..
I vilket fall som helst blir torsdagens match säsongens höjdpunkt hittills!