Richter wroteDär Cluben misslyckas med rensningen, Norrena tappar klubban och kommer i obalans, Pihl rensar inte framför eget mål och Dahlbeck pressar inte puckhållaren när han kliver in mot slottet och gör en repris på 1-0 målet. Nej ingen tur alls där! 😛
Jag förstår vad du menar, men jag tror inte så mycket på slumpens skördar i det här sammanhanget. Låt gå för att det är få sekunder kvar på respektive utvisning, men du nämner ju själv 3 punkter som inte har ett skit med tur/otur att göra:
1) Misslyckad rensning
2) Pihl rensar inte
3) Dahlbeck pressar inte
Sammantaget är det alltså ganska tydligt att det är svagt spel i boxplay som renderar i de här målen, möjligen med viss liten otur för att Norrena tappar klubban. Vilket å andra sidan inte är något bra skäl, snarare tvärtom, för backarna att agera tamt framför mål. Dessutom ska närmaste back ge målvakten klubban. Så nej, jag håller fortfarande inte med om att det är tur/otur som sätter oss i tvåmålsunderläge här.
Däremot så hävdar jag förstås inte att det på något sätt är dåligt att släppa in ett mål i 3 mot 5. Där ska det ju, som sagt, vara mål. Men det är också ganska tydligt exakt varför det blir mål.