exile82 wroteBK Robbi wroteIgen, skyll inte på Pihl eller Säcken. Han kanske leder straffligan på träning, vem vet?
Faktum är att han hade lite osis som tappade pucken i sista dragningen, hade han inte gjort det hade alla hyllat honom ikväll.
Jag skyller inte på Pihl, jag tycker dock att det är märkligt att ingen av de mer tekniska spelarna som lägger en straff (oberoende av orsak).
Jag tror Säcken ansåg att Pihl gjort en väldigt stark match och är mycket nöjd med hans spel överlag
hittills därför ville han ge honom det förtroendet för att stärka honom och visa hur mycket han gillar
hans spel både för honom och resten av laget.
Ungefär som han gav Laumann mycket istid i slutet av några matcher i början när hans kedja varit bra.
Sen gjorde han ett misstag( i en av matcherna) som ledde till förlorade poäng men Säcken skickade iallafall
ut honom direkt på isen vid tekning efter målet för att visa att han har fullt förtroende för honom.
Om det varit slutspel hade vi fått se helt andra straffskyttar. Nu bygger han ett lag och ett spel som skall prestera maximalt
i vår.