Känns tyvärr lite som att vi tappar en poäng idag, då man bjuder in MODO i tredje perioden efter att ha pressat dem riktigt bra. Dock så var det en riktigt underhållande rysare i straffläggningen, och inte trodde jag att Bagarn skulle avgöra! Så himla fint! Stora delar av matchen gjorde man det riktigt bra, med hög press och bra läst spel, men man verkade inte riktigt orka/vilja köra på lika hårt när man hade ledningen.
Mange kändes inte på topp idag och det tror jag han kände själv. Han såg grymt lättad ut över att hans första straff letade sig in 🙂 Plus till Petterström, Tolsa, Laumann m.fl, ja, egentligen större delen av laget, och framförallt Norrena som är tokgrym! Några riktigt svettiga räddningar i straffläggningen.
Återigen påminns jag om hur mycket jag avskyr svinet Skröder när han hyschar publiken - bara det gjorde segern så mycket skönare. Minns fortfarande hur han slet av sig sin egen hjälm i Cloetta i finalserien mot MODO och fick Junland utvisad för det.
Hur som helst så är två poäng helt okej och det är fortfarande riktigt kul att se LHC anno 2010 spela.