alfie wroteDagens forwardbesättning tillhör nog tyvärr ES sämsta offensivt, på pappret iaf.
Verkligen. Riktigt risig forwardsbesättning utan vidare spetskompetens. Idel brunkare förutom Zackrisson in princip. Snittar vi över 2.5 mål/match innan Hlavac och Hlinka kommer skall vi vara nöjda...
Dock känns defensiven helt okej, så vi ska nog kunna plocka en del poäng ändå.
erik_b wroteBozic och Dahlbeck fick mycket istid och skötte sig helt Ok, Ottosson var osynlig. Bäckman såg iaf inte jag mycket av under matchen?
Bozic tyckte jag var direkt dålig. Alldeles för lätt i närkamper och gav en allmänt virrig känsla.
Dahlbeck såg riktigt bra ut, stabil, stark och spelade enkelt. Följde även med upp i anfall bra ibland, får en liten känsla av att han kan bli en ny Gunnarsson, dvs. en back som spelar enkelt utan vidare krussiduler men med potential.
Ottosson fick mycket speltid, kämpade, men fick väl kanske inte mycket uträttat igår. Bäckman fick väl kanske 1-2 byten, i sista perioden. Ingen lätt situation så att döma honom utifrån det vore ganska orättvist, tycker dock han verkar lovande utifrån det jag sett.
I övrigt tycker jag Bagarn visar att han är en som skall gå i bräschen. Jag kan se honom i Cluben de närmsta 10 åren faktiskt, den nya Emvall om ni så vill ;-)
Molinder tyckte jag såg ut som vilken division 3-spelare som helst.