Nu ska jag inte klaga. Helt rätt färger och reklamen tar, som sagt, en liten visuell plats. Man ser faktiskt själva dräkten i årets design.
Men denna är fortfarande ganska långt ifrån förra årets NT-dräkt. För det första gillar jag mer att "söm-ränderna" går längs med kroppen snarare än ut i ärmarna. Det är nog det som gör att den får ett mer slimmat uttryck, som jag tidigare eftersökte. Dessutom tycker jag att den röda randen längst ner är horribel. Den fanns även på förra årets dräkt, då i vitt. Jag tycker att den ger en effekt som liknar tomtekläder. Dessutom markerar den tröjans avslut nedåt, vilket avslöjar hur kort den egentligen är i förhållande till dess bredd (som alla hockeytröjor). Det är lite som att feta människor inte ska ska ha randiga kläder, främst inte på horisontella ränder, för att det ger en breddande visuell effekt.
Trots allt är årets dräkt mycket mycket bättre än föregående år. Tror nog att jag ska köpa mig en. Då är det första tröjan jag köper sedan säsongen 97/98 (den äldsta modellen med det nuvarande klubbmärket).