Alltså, det största "felet" på föregående säsongers tröjor är enligt mig att de är för "fluffiga". Dessutom har de ju varit direkt fula med den klarblåa färgen och de allt för breda vita ränderna. De snyggaste tröjorna man har haft hittills i ES är dessa: http://farm1.static.flickr.com/21/32360823_9ba9129971.jpg.
Förra årets NT-tröja var ju galet snygg. Färgen var rätt, modellen var helt rätt (RBK EDGE) och de röda detaljerna/sömmarna var riktigt snygga.
Jag tycker att det är positivt att man har valt röda detaljer och att den blåa färgen har fått en mörkare ton. Helt klart en förbättring. Det jag står undrande inför är varför man då inte helt enkelt tar använder förra årets NT-modell rakt av istället. Det är ju mindre arbete att utföra och dessutom så får man en "tajtare" design med snygga detaljer. Jag utesluter inte att den nya modellen är snyggare än förra årets modell. Men om det är samma modell men ändrade färger så lär den absolut inte snyggare än NT-tröjorna och då kan man undra varför man lade ner det extra arbete i att göra en "ny" istället för att bara köra med NT-modellen.