Snart dags igen, och satan så sköj det ska bli!
FotbollsVM över, och nu åter till riktigt sport - 19 dagar kvar tills första isträningen! 🙂
Målvakterna ser ut som ett bra Team, bara hoppas att Engstrand kan få stå ett par matcher och göra det bra, samtidigt som jag hoppas att Norrena (jag är lite tveksam till) ska ha hungern för att kämpa om topp-placeringar även i år!
#30 (Första Spade)
#31 (Andra Spade)
#1 (Utlånad/Backup)
Backarna, varav 3st födda -73, hoppas jag håller en säsong till... (Då syftar jag kanske inte främst på Mange som jag är övertygad om kommer vara vår viktigaste spelare även denna säsong.) Skeptisk till Pihls snabbhet, och till Hävelids nivå kontra den lön han sannerligen besitter... Återväxten efter dessa herrar har vi ett litet frågetecken kring, då ingen av våra "yngre" backar är i landslagsklass eller nyckelspelare i laget... Oro - Ja! Med ett år extra på samtliga, där jag tror att trötthet hos de äldre kommer kännas mer än framsteg från de yngre ser jag backsidan som något svagare än föregående säsong...
HADE GÄRNA SETT JUNLAND I LHC, då han säkerligen kommer prestera i FBK till min förtvivlan! 🙁
#7 - #11
#3 - #28
#8 - #2
#4 (Reserv)
#5, #6 (Varvar spel i J20 med reservplats i laget vid ev skador? Har inte hört något om utlåning iaf!)
Forwards ser spännande ut!
In med nygammalt, ut med endast gammalt! Rutinen från Emvall och Jocke kommer saknas, men jag tror samtliga forwards utom Mårtensson är ersatte... Med det sagt har vi i mina ögon en något försvagad offensiv styrka...
Bagarn tebax, det gillar jag! Molinder kändes som en konstig värvning först, men efter prat med några Övik-kollegor kan jag tro Molinder kommer överglänsa S.Karlsson åtminstone! Detta trots att jag även tror just Karlsson mfl tar ett kliv framåt i år!
Forwards-sidan känns har mer potential än backsidan iaf!
Zacke får sitt stora genombrått med mer utrymme att leda laget! Minst ett "A" ska grabben ha i år i mitt tycke! Tjurig och rivig spelare som kommer ta tillbaka sin landslagsplats igen!
Min besvikelse på värvnings-sidan är Storhonken, hur mkt han än gick ner i pris tycker jag den värvningen känns sur och tråkig! Men han får likt Jämtin visa mig fel! 🙂
#51 - #71 - #27
#19 - #17 - #91
#24 - #20 - #18/#26
#12 - #29 - #35
#26/#18 + #14 Reserver...