BK Robbi wroteMen man har knappast gått ut och lovat guld någon gång, eller? Visa gärna var i så fall.
Vad fan är ditt problem? VAR skrev jag att man har lovat guld? Jag sa att man har PRATAT om det. Senast jag kollade ordlistan är ordet "prata" inte en synonym för "lova". Vrid och vänd inte på vad folk säger, tack.
BK Robbi wroteDet jag menar är att det ALDRIG finns någon garanti för ett guld. Det GÅR inte att köpa! Vilket somliga, inkl. dig själv tydligen tror. Dyrast trupp = guld är ju underförstått ditt mantra.
Oj, brunbyxa på den kommentaren. Så många är det inte som kräver ett guld. Däremot är det märkligt att det försvaras när den dyra truppen inte presterar. För det finns väl ingen jävel som kan påstå att de gör det? Med de satsade pengarna kommer också ett betydligt större ansvar. Att man inte vinner guld är en sak, men att man inte ens spelar bra hockey mer än någon enstaka match är fanimej inte okej! Med de här spelarna kan man fan kräva det, åtminstone.
BK Robbi wroteMan kan bara försöka ge bästa förutsättningar (vilket LHC kämpat hårt för att försöka göra) och sedan hoppas på det bästa.
Och det anser du att ledningen har gjort? Bullshit! Det spelar väl ingen roll om man har kämpat hårt eller inte när man har mysslyckats så kapitalt. Att leka rysk roulett med ekonomi, spelartrupp, Dam-VM och NHL-jippon, är det att (försöka) ge de bästa förutsättningarna? Att värva spelare för dyra pengar som inte orkar/vill prestera 60 minuter i sträck, och som framför allt inte är intresserade av att kämpa när det gäller som mest.
BK Robbi wroteAtt sedan spelare [...] inte levererar som förväntat när det drar ihop sig är knappast LEDNINGENS fel.
[/quote]
Det är väl klart som fan att det är! Spelaren själv har det största ansvaret, det ska vi inte komma ifrån. Men det är delar av ledningen som har ansvar för värvningar av spelare. De kan inte sia framtiden - men scoutningen ska avgöra om de kan prestera under press, om de kan prestera över huvud taget, väga fördelar mot nackdelar. Det är alltför många spelare som inte borde fått kontrakt med LHC.