Hold your horses.. Vi saknar inte Tony som målskytt, och igår var det just målskyttet som var problemet. Självklart vill jag att Tony ska spela, för han är en fantastisk spelare och han tillför laget väldigt mycket - men igår blev vi knappast utspelade av DIF, utan föll för egen maskin. Varför skulle inte resultatet kunna vara annorlunda idag, även med Tony av isen?
Chanserna kanske är mindre utan honom, men chansen är defintivt inte rätt liten. Vi kan slå alla lag även utan Tony.
Det är nu man snarare önskar att spelarna "gillar läget" och knyter händerna. Vi vände mot Frölunda - men då hade vi Tony och två hemmamatcher. Nu är Tony borta (som det verkar) och vi har två bortamatcher. Jag hoppas innerligt att det väcks en låga i spelarna och att de tror på att de kan vända det här. Och framför allt: visa för sig själva, sina lagkamrater och sina fans att det kan vända det här.
Jag är pessimistisk, det ska jag erkänna. Jag tror inte att LHC orkar med att tända till på det sättet man gjorde mot Frölunda. Men hjärtat vägrar säga samma sak förrän den feta damen får hjärtinfarkt. Ikväll kräver jag inställning, kämpaglöd och spelare som står upp för varandra. Vi kan vinna det här. Spelar vi som vi kan, då ska vi vinna det här.
Sämst när det gäller? Jag tänker vifta bort varenda tanke som kommer in i skallen. Vi ger aldrig upp? Det får fan bli min paroll under 60 minuter. Nu är det upp till spelarna att bevisa det.
Forza Cluben!