Tror första målet i matchen i morgon blir av stor vikt. Ni har nu en jäkla press på ER även om ni gör det bästa för att hålla den borta, eller hur ?
Ni har redan gjort en mindre bragd då ni skickligt och med finess lyckades vända 1 - 3 mot Frölunda. Men denna gång tror jag det blir värre. DIF har i slutspelet varit mycket stabilare i bortaspelet vilket vi visat mot Brynäs som var överjäkligt starka hemma med sitt betongförsvar och overklige Markström i målet. Ni fick också känna på DIF-medicinen senast då vi med lite flyt måste tilläggas, faktiskt vann, vilket inte skett ofta i CC.
DIF har fått en energikick av våra två segrar och laget är fullproppat med självförtroende. Kommer nu dessutom Josefsson tillbaka så går vi återigen på 5 kedjor vilket kan vara betydelsefullt då energiförrådet i knopp o ben börjar sina.
En sak som också var mer betydelsefull än man tror var att vi fick hål på Norrena. Han höll på att växa ut till värsta monstret då han nästan stog ivägen för allt och spelade med ett självförtroende som kunde väcka döda. Att han nu tvingades kapitulera 3 ggr blir betydelsefullt framöver. Gåtan och koden till Norrena är knäckt, det är nästa triumf som talar för DIF i morgon.
Men som sagt hockey är magiskt på många sätt. Allting kan hända och större under än att ni till slut vänder på steken har hänt. Sååå en försiktig Doyle vågar fan inte ens tänka att detta på något sätt är klart. Ni har grymma lirare och nån gång kommer flytet som vi haft glida över isen och landa hos era blå hjältar, jag bävar lite för det och kommer att vara nervös så det räcker i morgon med...
Lev väl o käka kolhydrater för det kommer behövas då det blir OT i morgon oxå, tro mig :twisted: