Jag hade bara matchen på i bakgrunden under kvällen, men det jag såg gillade jag. Vi saknade/vilade ett antal tunga namn mot ett lag som satsar så hårt på den här turneringen att de nästan skiter på sig. Alltså, allvarligt, att plocka in Marty Turco på ett tredagarskontrakt? Hade den här turneringen varit LHC:s prio ett tror jag vi hade vunnit, men nu måste man tänka på matchen på tisdag också - med all rätt. Det slog mig också att Salzburg verkade vara riktigt grisiga, med handskar i ansiktet konstant. Jag blev förbannad, men å andra sidan gillar jag när våra killar irriterar motståndarna så det är väl inte så mycket att göra åt 😉
Semifinal är bra mot ett lag som vunnit sin serie fem gånger de senaste sex åren. Det absolut viktigaste tycker jag är att spelarna ser ut att trivas igen, så kanske har ET och Hartigans intpg hjälpt till att släppa på spärrarna? Vem trodde för någon vecka sen att Åkerman och Lindhagen kunde göra mål, och dessutom snygga mål? Någon började snacka om att det är Petterströms skyldighet att sätta den där pucken igår, men helt ärligt så tycker jag det är en jätteräddning av Turco och inget annat. Lägger dock in en brasklapp om det är så att jag missade någon annan situation när Petterström fick pucken tre decimeter från öppet mål.