Vad jag inte förstår är hur det kunde se så extremt lojt ut i 1,5 perioder? Den delen av matchen kändes som en trist serielunkmatch i november, bortsett från klacken - stor eloge för bra jobb!
Vi verkar ha en tränare som är extremt dålig på att få spelare att släppa en förlust samtidigt som vi verkar ha spelare som verkligen behöver en tränare som klarar av att få dom att släppa en förlust. Kommer ni ihåg hur laget uppträdde efter förluster i slutspelet när Janne Karlsson var tränare? Det var ett helt annat go, glöd, vilja och glädje. Nu är det krampaktigt. Det var ytterst sällan man såg spelare åka in på isen och vara rädda för att förlora under Jannes ledartid. De första 1,5 perioderna såg det ut som många av spelarna hellre ville vara någon annanstans.
Känns egentligen meningslöst att leta syndabockar, men det bör påpekas att den spelare som bör ha mest skit är han som inte var med på isen. Om inte Norrena hade fått sitt idiotiska, illojala psykbryt i lördagsmatchen - hade matchserien sett annorlunda ut. Men om om inte funnits...
Nåväl, det är inte över förrän det är över, men det känns riktigt tungt nu. Jag har svårt att se det här laget helt plötsligt visa vinnarkaraktär. Men jag blir gärna motbevisad.