alfie wrote
Det där känns ju bara oseriöst och löjligt. Däremot tror jag att t ex du och många med dig här inne som nu predikar om att Norrena bör frias helt suttit och skrikit på livstids avstängning på Honken.
Kanske, kanske inte. Jag kollar på situationen så som den blev av, inte av slow-motion bilder som du verkar göra. Allting hände på bråkdelen av en sekund. Det är allt jag har att säga.
alfie wrote
Ja, och han fick också utvisning för detta, charging. Vad är problemet? Rättfärdigar det att sänka en spelare och ge honom hjärnskakning utan att få påföljder?
Ja, och vi fick en målvakt avstängd i 3 matcher. Rättfärdigar det att sänka en spelare och ge honom hjärnskakning, nej. Har jag sagt att det inte ska vara några påföljder överhuvudtaget? nej.
Det jag säger, om vi lär oss att läsa här, är att hela situationen är förjävligt överdriven. Det är tyvärr exakt en sån grejj som media älskar, och när det är Norrena som är Nyströms hatobjekt nummer 1 gör inte saken värre. ALLTING HÄNDE PÅ MINDRE ÄN EN HALV SEKUND. Det som gör att det ser så fult ut är att det spelas upp i slow-motion.
Man tar inte in i bedömningen att:
1.) Han blir knuffad mot Norrena
2.) Norrena har fullständig och total kontroll över pucken långt innan han kommer
Ja, snubben blev tyvärr skadad. Sånt är alltid tråkigt. Men om man är mån om att undvika skada så behöver man heller inte storma Norrena vid den situationen.
3 matcher, my ass.