fever wroteJag tycker vi gör en klockren bortamatch där vi tar ledningen, spelar äckligt defensivt och hjälper Chrille hur bra som helst. Frölunda har väll 3 rena målchanser på hela matchen som jag ser det. Vi har en puck i stolpen och ett bortdömt mål..
Klockren? När motståndarna bor i vår zon i princip hela matchen? Alldeles för små marginaler, petigt, och dåligt närkampsspel. Hade vi vunnit åtminstone hälften av närkamperna i egen zon hade jag kunnat köpa ditt resonemang, men vi är tvåa på nästan alla puckar.
Backarna gör det bra, det håller jag med om. Men forwards är inte tillräckligt bra. Visst, vi har en puck i stolpen, men faktum kvarstår att det enda mål vi gör inte är frukten av vårt eget fantastiska spel utan av en jättetavla från Holmqvist. Tony och "slitkedjan" med Jocke, Sebastian och Emvall är de enda forwards som jag tycker gör vad man kan förvänta sig.
Men visst har du en poäng (så här i dag när man lugnat sig)... Vi har ju faktiskt tagit båda matcherna i Göteborg till sudden och mosade Frölunda hemma senast. Kan vi mosa dom på samma sätt imorgon så är vi förstås på banan igen.
Det som är klockrent den här matchen är i alla fall boxplay. Där är vi sjukt bra!