Tittade vi på samma match? Vilken typ av matchbild förväntar ni er när LHC åker till Göteborg i match 3 med 3 forwards och en förstemålvakt på borta? Tidigare år har vi alltid gått framåt i GBG och bjudit på massor av spelvändningar. Målrika tillställningar där Frölunda har fått spela det spel de velat och allt som oftast vunnit.
Jag tycker vi gör en klockren bortamatch där vi tar ledningen, spelar äckligt defensivt och hjälper Chrille hur bra som helst. Frölunda har väll 3 rena målchanser på hela matchen som jag ser det. Vi har en puck i stolpen och ett bortdömt mål..
1: Petterssons skott i 5-3 - svårt att undvika målchanser i denna spelsekvens
2: Petterssons ribbskott efter att Pihls klubba går av
3: 2-1 lägge där Pebben missar en pass.
Om vi hade vunnit med 1-0 (vilket vi är 28 sek ifrån) så hade laget hyllats unisont för den oerhört stabila defensiva insattsen.
Annars tycker jag att vi trycker ut frölunda och låter dem ta skott från dåliga lägen utan folk på mål. Tyvärr lyckas dom forcera in folk på mål i spel 5 mot 6 och få in pucken. Kändes fruktansvärt jobbigt 🙁
Tycker samtliga backar är bra men att vi har en hel del forwards som kan mer. Tony är väll den enda av "stjärnorna" som kom upp ordentligt igår. Tycker att han genomgående har varit riktigt bra i matchserien. Hlinka har varit ok men Janne kan defenitivt mer. Visst måste vi våga hålla mer i pucken men samtidigt vet vi att Frölunda är starka i sin egen borg.
Nya tag på onsdag. Vi bör självklart vinna den matchen och helst även på fredag. Jag förstår dock inte all pessimism. Vi har tagit matcherna till sudden båda gångerna i GBG samtidigt som vi spelade vår bästa hockey sen jul hemma och vann enkelt. Varför skulle Frölunda ha momentum? Vi visar ju iaf att vi är där och att vi kan ta dem även på deras hemmaplan.
Tyvärr tycker jag att Sjöberg o company var ganska tuffa mot oss igår. 5-3 utvisningen de tar är direkt felaktig. Bortre domaren lyfter armen på Pihl, LHC har pucken vilket ska innebära att domaren blåser. Inget händer och i nästa situation hittar den andra idioten en tvåa på Karlsson som är hur jävla petig som helst.
Målet kan tolkas hur som helst. Visst får Jämtin en knuff/crosschecking vilket innebär att domren kan döma mål om han vill. Men vi som kan historian om Sjöberg & LHC vet väll att den saten gör allt för att vi inte ska få vinna. Kan han döma bort ett mål så kan man vara helt säker på att han gör det.
+++++
Chrille
Hävelid
Jocke
Fernholm (faktiskt)
Persson
Lauman (han var fan överallt)