Fy FAN vilket jävla mål vi ger till dom. Och vem skickar in pucken mitt i slottet (istället för att poka ner den i hörnet/ut ur zonen) och ger Frölunda skottläget? Ingen annan än Daniel Jävla Fernholm. Skicka för i helvete inte in pucken mitt i slottet. Tack, Ferna.
(och nej, Fernholm är inte sämst på banan idag, inte på långa vägar. Men tyvärr försvinner det han gjorde under matchen när han gör bort sig sådär)
Dessutom kan man fanimej börja undra vad i helvete Hlavac håller på med. Jävla fisåkande på honom och när han väl får pucken så släpper han den inte till en lagkamrat - utan till en motståndare efter att han halvglider runt i en cirkel. Ner med arslet och jobba!
Och hur fan tänker laget? Är man dåligt tränade eller hur fan ursäktar man sin usla prestation? Vi är som bäst tredje person på pucken. Ingen av spelarna ges något understöd av sina lagkamrater i pressade situationer, och när vi väl vinner pucken så slänger vi bara iväg den. Vi försöker inte ens starta upp ett eget spel. Dump and chase funkar inte om man skiter i chase. Det är fanimej beklämmande att se hur lite man försöker hjälpa sin unge andremålvakt - som är den enda anledningen till att det här inte slutar tvåsiffrigt.
Det är också det enda positiva, förutom Mårtensson (som äntligen tar skott själv!). Engstrand gör en formidabel insats och slår alla sk. experter som sågade honom rejält på fingrarna. 50+ räddningar och en insläppt puck i sitt livs första slutspelsmatch borta i Skandinavium... Det är fan respekt. Fortsätter han såhär, då ska han stå resten av slutspelet också. Jag trodde att han skulle sköta sig helt okej, men det här... det är fan enormt. Norrena ska nog inte vara så säker på att få ha förstaspaden nästa säsong.
Men vad spelar det för roll, när resterande laget åker på en skridsko under 60 minuter?
++++++++++ Engstrand.
Tamejfan bedrövligt! Jag kräver uppryckning och vinst på onsdag.