Luften har på något sätt gått ur mig efter det där jävla målet av Niskala. Egentligen ingenting att vara förvånad över, då Frölunda har dominerat hela matchen och vi hade snackat 1-5, minst, om inte Engstrand hade varit överdjävligt vass i målet. Det tar emot att säga, men Frölunda var värda det där målet.
Samtidigt - när Engstrand gör en sån fantastisk match så är han värd att hålla nollan. Därför känner jag extrem bitterhet. Att vi inte får den där grissegern när Engstrand knäcker motståndarna. I det läget som våra backar inte orkar hålla anfallarna borta från målet, då sitter också pucken. Ingen hade tagit den där pucken.
Nu är det fan uppryckning som gäller. Jag har förståelse för att man är trött när man får spela BP hela tiden (och där är självklart majoriteten av utvisningarna självförvållade) och när pressen är enorm i egen zon. Men då får man fan plocka fram den där sparlågan, bita ihop och köra. Den inställningen kräver jag att spelarna går in med inför förlängningen. Det här är inte vår match, men vi har ändå en stor chans att ta den. Då får man fanimig bita ihop.
Det där målet kan sätta mentala spärrar i skallen. Det gör att jag tror att det här är en viktig förlängning.. Inte bara i den här matchen, utan även för fortsättningen av serien.
Kom igen nu Cluben, sätt dit skiten! Sätt press på Honken. Karlfan har ju svårt att stoppa puckar även om spelarna är i motsatt zon. Förra matchen kvitterade vi i slutsekunderna men torskade förlängningen. Förhoppningsvis är det ombytta roller den här gången. Vi kan ta det här!