Det här rör väl mer kommande hemmamatcher, men kritik förekommer även under bortamatcher (då främst här, i skriven form). Så därför tycker jag att det här passar in även här:
Norrena kommer antagligen vara borta ett tag, när tomtarna i diciplinnämnden är klara. Därför uppmanar jag er alla: Ge Christian ert allra största stöd, oavsett om ni tror på honom eller inte!
Att spela sin första slutspelsmatch på bortais i Skandinavium är ingen lätt uppgift (värmen i arenan, den äckliga publiken etcetera), i synnerhet inte när spelet har gått knackigt och mycket står på spel. Det är inte ens lätt för en ordinarie, rutinerad målvakt - än mindre för en andramålis som gör sin första slutspelsmatch. Därför är det extra viktigt att vi supportrar ger honom det bästa av stöd - även under de kommande hemmamatcherna. Uppmuntra honom, stötta honom, heja på honom.
Det gäller såklart även laget, de måste också visa att de tror på honom och offra lillfingret för att hjälpa honom på isen om det behövs. Vi fans? Vi får offra våra röster, och jag både hoppas och tror att det inte ska behövas någon övertalning för det. Går det dåligt i Scandinavium, slå inte på stora sågningstrumman, utan ge stöd till Chrille - både på forumet och på läktaren för de som åker. Jag säger såklart inte att han måste ha det för att prestera, men det försämrar inte direkt oddsen att han ska prestera bra.
Vi ska stå enade och bära fram Chrille till de stordåd som han är kapabel att nå. Forza Cluben!