Det svaret som dyker upp i huvudet är bristande intresse. Folk åker som sagt inte för att det är dyrt (eller ja, den stora massan i alla fall). Vissa har tröttnat på hockeyn, andra på den frånvarande stämningen på matcherna. Sen finns den extremt lilla minoriteten fans som vill men allt som oftast inte kan åka pga diverse skäl (jag är tyvärr en av dom).
WL gör reklam för resorna, och erbjuder snuskigt låga priser för en bortamatch. Men det som jag tror krävs är att stämningen på hemmais förbättras (och att Cluben börjar spela bättre under hela säsongen). Om det är drag på hemmais under den absoluta majoriteten av säsongen så tror jag att intresset hos den yngre generationen kommer att öka. Det innebär då inte bara att hockeyintresset ökar på hemmaplan - utan även på bortais, vilket jag tror skulle generera fler resenärer.
För faktum är att bortamatch nästan alltid är jäkligt roligt. Jag har inte vart med om många tråkiga resor sedan jag började åka på bortamatcher med WL, det kan jag ärligt säga. Det är konstigt att folk som har möjlighet inte åker mer, och precis som BenkeBus säger är det överjävligt dåligt att det inte går bussar redan i slutspelet. Detta kommer säkerligen ändras om Cluben går långt, men det ska fanimej inte behöva vara så.
Men: my two cents är att fokus från och med nästa säsong borde ligga på att förbättra stämningen på hemmamatcher avsevärt (och jag tänker inte dra paralleller med stämningen under Stångebroeran, för den stämningen når vi aldrig igen, men däremot går det faktiskt att få en bra stämning i CC). Om det lyckas, då tror jag även att antalet resenärer kommer att öka.