@[raderad] och Robbi
Ja ja, jag ska sluta tramsa. Fast om ni kollar igenom lite gamla trådar så ska ni se att jag i alla fall har en liten poäng i att det blir ett jävla liv så fort man kritiserar just Mange. Var mest det jag var ute efter. Annars har jag inga problem med att bli ifrågasatt (hade jag det skulle jag inte skriva här öht).
Vad gäller Färjestadsmatchen så menar jag egentligen bara att om man saknar sina bästa offensiva spelare så måste man se till att få puckarna mot mål. Att snurra i hörnen leder sällan någonstans. Fast jag tycker ändå så här i backspegeln att LHC lyckades med ett rakare, enklare spel. Vilket ju är vad man tvingas till när man har sina mest kreativa krafter på skadelistan. Men man måste komma till fler avslut i kombination med trafik framför mål. En del lag har en fantastisk förmåga att kunna kämpa ner motståndet när det kreativa skönspelet går i stå, som SAIK förra året i kvarten ungefär. Den förmågan är jag tveksam till att LHC verkligen har med nuvarande trupp.
Ovanstående oroar mig mycket inför slutspelet. För även om Hlavac och Musse kommer tillbaka så kan man fråga sig om dom 1) verkligen är återställda och 2) hur det står till med form/tempo. Och då kommer kanske förmågan att kämpa ner motståndet verkligen sättas på prov.
Annars så är jag lite bekymrad över spelet i boxplay. Mot Färjestad och Modo är det väl en sak för då har alla splelare slitits hårt, men faktum är att BP-spelet över hela säsongen inte sett så särskilt respektingivande ut. Vi släpper in mål i nära nog vart femte numerärt underläge. Till viss del kompenseras det så klart av ett ruggigt powerplay. Men det förutsätter dels att PP-uppställningarna är kompletta, dels att vi får färre utvisningar än motståndarna.