Det här var imponerande uselt. Visst, vi har en helt ordinarie kedja borta i princip, och två av våra bästa spelare är där inkluderat. På så sätt är det inte lätt att vinna borta i Ö-vik. Men då snackar vi en "vanlig" förlust. Det är inte under några omständigheter okej att de spelarna på isen åker och fiser bara för att vi har skadade spelare. Den spelare (eller ledare) som skyller på skadorna efter matchen bör fanimej förflyttas till en plats längst bak på bänken i nästa match, alternativt på läktaren (och här kan jag också inflika att det är skönt att Tony säger det som vi alla känner).
Vad säger vi om Engstrand då.. han gjorde ju ingen glad. Men är det verkligen läge att slänga in honom i en sån här match, när vi har så många spelare borta? Här menar jag följande: vi har kedjor där det är omkastat som huller om buller, och redan där kan (med betoning på kan) det bli knivigt att bli varm i kläderna ihop. Är det då vettigt att man ställer in en reservmålis i kassen? Nu säger jag inte att det är det vi förlorar matchen på, eller att det är en ursäkt till att prestera så in i helvete uselt - men jag tycker att det var helt åt helvete fel beslut att ställa honom i kassen idag. Och självklart så ska han inte få stå mer än nån sporadisk match till den här säsongen. Nu är det Norrena all the way.
Det fanns dock en spelare som gjorde en bra match, som vanligt. Han heter Daniel Fer... haha, det går fan inte ens att skämta om det utan att bli upprörd.
Jag hittar bara en positiv grej med det här: och det är att det borde (återigen, betoning på borde) vara en ordentlig väckarklocka för spelarna, när det dessutom är så nära slutspelet som det är. Det är därför jag tror att Cluben kommer gå in med gnisslande tänder och knytna nävar på lördag. Hoppas jag det? Nej. Jag kräver det. Vinst kräver jag inte, men jag kräver att man visar hjärta, går in i närkamperna och ger 110% - både när det gäller individuellt arbete och att hjälpa sina lagkamrater.
Vanligtvis brukar jag inte vara orolig för det arbetet som sker bakom kulisserna när det gäller förlängningar av kontrakt inför säsongen som följer. Men nu är jag det. Kosta vad fan det kosta vill, men Hx2 måste fanimej stanna kvar i Linköping. Det tar emot att säga, men utan dom känns vi inte som en kandidat till SM-guldet.