Judas Junland. Ditt beteende äcklar mig.
Jag har inte sett på maken till svek. Vad är din förklaring? Vill du vinna Sm-Guld? Vill du ha mera pengar? Vill du utvecklas bättre? Varför säljer du ut din moderförening som varit med och gjort dig till det du är? Du är en hycklare, en lögnare, en idiot och samtidigt ingenting.
Sm-Guld med Färjestad? Lycka till. Får se hur ni ska få ihop det när ni byter ut halva truppen två år i rad. Att ni dessutom har två målvakter som är sämre än våran svagaste säger väl det mesta. Nu har vi inte sett LHC:s slutgiltiga trupp än, men om den i år blir på pappret svagare än tidigare år, är det inte värt att komma hem som en injektion och försöka hjälpa din moderklubb?
Var det pengarna? Var det 30k i månaden, eller vad det nu spekuleras om som fick dig att krita på för ett år? Tanken är väl ändå ett engångskontrakt i NHL om ett år? Blir man inte miljonär per automatik då? Är du så jävla otålig och pengakåt att du anser det värt att pissa på din moderförening?
Magnus Johansson hämmar din utveckling? Hur kan man tro det? Hur kan någon tro det? Fråga Robin Persson om Mange är hämmande för hans utveckling. Eller är det bara för att man inte får stå på blå och skjuta med första uppställningen i PP? Det finns en andra uppställning också. Det finns ganska stora kunskaper att hämta in från Mange eller de övriga i gubbgänget. Hävelid har väl varit med en hel del "over there." Kanske kan lära dig lite om inställning till din sport. Det verkar du behöva.
Jag hoppas Laumann jagar skiten ur dig i kommande möten. Jag hoppas att du får sitta som ett frimärke mot sargen under större delen av matchen. Jag hoppas att du får ett helvete.
Sen vill jag bara inflika att i den bästa av värdar skulle inte en person med din moral och ditt beteende ha chansen att bli miljonär genom att göra det du tycker är roligt. Det äcklar mig! Jag hoppas att du förblir med hockeymått mätt fattig och att ditt namn försvinner likt en dagslända.