Följande kritik har riktats på forumet och på träffen efter säsongen:
- LHC har för få spelare som kämpar och visar hjärta
- LHC ska ha spelare som tacklar och åker skridsko inte lirare som duttar med pucken
- LHC:s ledning gamblar för mycket med ekonomin, vi måste bygga upp ett starkt eget kapital
- Fler juniorer måste få chansen
Vad gör då ledningen:
- Byta Jocke ca 200K/mån mot Stor-Honken --> +130K / mån i budgeten
- Byta Emmis mot Molinder --> +50-60K / mån i budget
- Byta Matte mot Lindhagen --> +50-60K / mån i budget
- Tony ersätts inte och där pratar vi säker närmare 300K i budget
- Kontrakterar Bäckman och Ottoson från J20 samtidigt som Lindhagen får en chans att spela in sig i laget
- Fernholm kommer ersättas av en back som förmodligen ligger något lägre i lön.
- Hlinka förlängs men med lönesänkning
Ledningen har alltså gjort precis det som det skrivits och efterfrågats. Trots detta så känns det som att de flesta härinne är grymt besvikna. Varför?? Egentligen är det bara Tony vi inte ersätter och att hitta en spelare av hans kaliber blir nog tyvärr omöjligt med dagens ekonomi.
Vad gäller Stor-Honken så tror jag verkligen att det kommer bli bra. Gäller bara för Säcken att få honom att känna hunger och revanchlust. Micke har spelade VM så sent som för 2 år sedan så en helt kass lirare är det inte. Dock är det viktigt att förstå vilken typ av spelare det är. Frölunda trodde de värvade en kille som skulle bära en 1:a eller 2:a lina. Micke har inte den offensiva spetsen. Är dock övertygad om att han kommer göra ett väldigt bra jobb i en tredjelina.
Med det lag vi mönstrar iår så tycker jag att det saknas en back med lite tyngd. Vad tycker ni om att plocka hem Ivan? Killen är ju stor och stark samtidigt som han alltid lyfter sig i slutspelet. Känns dessutom som att han trivts väldigt bra i stan och med laget. Han borde passa perfekt in i det spel som Säcken föredrar med hårt jobb och mycket skridskoåkning.
Laget nästa år:
Hlavac-Zacke-Musse
Mange-Ivan
Jämtin-Hlinka-Petterström
Erik-Hävelid
Karlsson-Holmqvist-Tolsa
Persson-Pihl
Lauman-Molinder-Lindhagen
Ekbom-Bäckman
Någon av Karlsson, Tolsa eller Petterström måste kliva fram och ta ytterligare ett kliv nästa år. Om de gör det samtidigt som Zacke klarar av att lyfta sig ytterligare ett snäpp så tycker jag att vi har ett lag för placeringen 1-4. Nu återstår ju självklart att se vad de andra lagen lyckas värva samt behålla. Idealiskt hade dock varit ytterligare en vinge typ Videll.
Om inte pengarna finns iår till Cervenka värvningar så ska vi väll inte göra dem? Jag ser hellre att LHC håller hårt i pengarna, föryngrar laget, justerar ned lönerna på de spelare som ska spela 3:e/4:e lina för att sedan försöka landa Weinis, Tony OCH Pajen nästa år. Detta är 3 högprofilspelare som kostar otroligt mycket pengar. Med dessa i laget, och Janne och Jaro på kontrakt får vi en närmst overklig spets.