Jag tycker det generellt är väldigt lungt på marknaden. Alla spelare av klass väntar antingen på NHL eller KHL. Det är väll bara FBK som lyckats landa något av värde med Frögren och Berglund. Nu verkar det ju även som att Wallin signar för dem så FBK blir defenitivt att räkna med nästa år.
Vad gäller Hlinka så ser jag gärna att han stannar men precis som Jocke skrev så är Hlinka riktigt jävla dyr (förmodligen en av de dyraste i serien) och med hans två slutspel i bakhuvudet känner jag att man kanske kan få lite mer "bang fot the buck" av att pynta samma pengar till en jänkare. Vad tycker ni?
Jag tror och tycker att vi ska sattsa fullt ut på Zacke som andracenter nästa år. Han har riktigt bra potential och är duktig åt båda hållen. Zackes problem har varit när han ska ta större ansvar. I år vek han ned sig i början för att explodera när Jaro och Janne kom. Nästa år förväntar jag mig att Zacke kliver fram från start och leder en andralina tillsammans med Jämtin och ett nyförvärv.
Om det ska skäras i budgeten så tycker jag att prio bör ligga på att plocka in 2-3 forwards som kan höja intensiteten och farten. Vi måste ersätta Tony men tyvärr kommer vi få vänta ett tag innan en sådan värvning kommer. Topp spelarna avvaktar ju självklart Ryssland och NHL. Något annat vore naivt att tro. Kan vi landa Videll till en andralina iår och sedan hitta en bra vinge till tillsamamns med en center så är jag nöjd. Allt tyder ju även på att MH är klar så centern till tredjelinan är ju redan färdig.
Musse-Ledigt-Hlavac
Jämtin-Zacke-Ledigt
Petterström-MH-Karlsson
Tolsa-Lindhagen-Lauman
Säcken har ju spelat en hockey som bygger på mycket kämpa och fart. Inte helt olik den DIF spelar iår. För att lyckas med detta behöver du dels ha backar som kan leverera pucken snabbt (det har vi redan) och sedan måste du ha forwards som är beredda att jobba stenhårt. Videll är en spelare som skulle passa in helt perfekt i det spelsättet. Stor och stark men med bra händer.
Hoppas att någon spelare presenteras ikväll. Har dock varit väldigt väldigt tyst på den fronten och MH spelar ju fortfarande. Någon som ska gå?