Det känns lite pinsamt när det är Jocke Eriksson som varit den dominerande i de matcher det har gått tungt i slutspelet. Som att det är han som ska "bära laget på sina axlar". Eller det kanske är så att han inte har det kravet på sig och därför är den som stiger fram? Jag tycker Jocke ska ha en grymt stor eloge för sin insats i slutspelet, oavsett om han nu får förlängt eller ej. Jag tycker genomgående att hans kedja varit den bästa i slutspelet (åtminstone sett till materialet och förväntningarna).
Sen vill jag också ta Michael Holmqvist lite till försvar. Har man spelat 2 säsonger i AHL och 2 säsonger i NHL för inte så länge sedan, så ska man nog ta anklagelserna om "dålig disciplin" etc med en stor skopa salt. Jag tror för övrigt att även Andreas Holmqvist mognat under senare år - om han nu skulle bli/är aktuell.
För övrigt så lutar jag åt att man inte ska förlänga med Hlinka, oavsett vad han själv kommer fram till att han vill. Han har fått ut oerhört lite av sitt spel i slutspelet. Detsamma gäller för övrigt också Jämtin som jag tycker underpresterat grymt i slutspelet och då speciellt i semifinalen. Om det är Zacke som saknats eller ej låter jag vara osagt.