köttet wroteJocke_L wroteCube wroteEnligt flera oberoende och säkra källor är Michael Holmqvist klar för cluben nästa säsong.
Kan det vara så att han tar med brorsan ner till stora stolta??
Stämmer det kan jag inte göra annat än att hångarva. Vad ska vi med ännu en soft "tvåvågsspelare" till med glidarfasoner? Ännu en spelare som viker ner sig under snålblåst.
+1
Jag vill ha spelare med karaktär. Spelare som kliver fram när det ska avgöras. Om de sen gör 5 eller 75 poäng under grundserien anser jag helt sekundärt.
Det måste vara ett aprilskämt.
Varför skulle cluben ens överväga att signa Djurgårdens sämsta defensiva spelare, som har sämst +/- i Djurgården de sista två åren totalt, sämst förra året och näst sämst i år. Fick kicken från Frölunda året innan och har extremt dålig arbetsmoral. Tillhör gruppen Elitseriens sämsta tekare enligt statistik de senaste säsongerna. Överårig med sina 32 och har haft en tydlig fallande trend sista 5 åren.
Även om vi skulle få betalt för att spela honom för att ekonomin är dålig skulle det inte vara värt det.
Han var ju ungdomsspelare i Djurgården och med deras filosofi att spela Stockholmare och egna produkter måste de vara extremt missnöjda med honom om de inte erbjuder nytt kontrakt.
Om cluben ens överväger en sådan spelare så bör styrelsen ta och fundera på hur de skall konfigurera den operativa ledning i LHC framöver.