Joonas84 wroteTydligen vill LHC inte vinna serien [...]
Det där utalandet stör jag mig rejält på. Tror du på det själv?
Ja, vi ska vinna mot Timrå. Ja, vi borde ha varit i serieledning nu. Inget snack. Men nu gjorde vi en ny pissinsats, och visst, det här vi oss själva att skylla för. Men tror du på fullaste allvar att det satsas på att hamna tvåa, trea, fyra, etcetera?
Kritik ska riktas mot spelet, och mot vissa spelare som inte gör sitt jobb, det är inget snack! Men viss kritik är så jävla larvig och enkelspårig så att man blir mörkrädd.
Och, bara för att inte få höra det här som ett mothugg:
- Ja, vi måste spela bättre i ett slutspel.
- Ja, vi måste visa att vi kan spela bra (bäst) när det gäller.
- Ja, vissa spelare måste skärpa sig eller packa sin väska.
- Ja, spelmässigt är vi i en svacka, jämfört med hur vi kan (och bör) spela.
Men tror någon, på fullaste allvar, att målsättningen är att vara "näst bäst"? För fan, till och med korpenlirare vill vara bäst, oavsett lag. Sen om det inte funkar så, då får man ju göra något åt det - absolut. Men jag tvivlar på att någon behöver ifrågasätta målsättningen.
Och för er som gnäller om att vi - just nu - inte ser ut som en guldkandidat. Jag minns (tyvärr) det året då HV slutade åtta, efter stort drama i sista omgången, och tog hem guldet. Ja, vi måste spela bättre, men jag blir förbannad över att höra att det skulle vara kört redan nu.
Spelet måste - måste - måste förbättras. Åtgärder måste - måste - måste göras. Men den som tror att Clubens mål är att vara näst bäst kan ju fundera på vilka svampar de har i sin lördagsmiddag.