Des Moroney wroteHej på er alla överoptimister! Varför skriver jag mest negativa saker om LHC. Jo för att jag vill Cluben väl i slutänden.
Det tror jag nog att alla vill, oavsett om man är positiv eller negativ...
Saken är den, och nu pekar jag absolut inte ut dig som huvudskurken, att det är väldigt tomt på kommentarer när Cluben har vunnit en match. När vi torskar, oavsett hur förlusten såg ut, så är det desto mer livat - vissa kritiserar befogat och sakligt, andra högljutt och tar upp allt mellan himmel och jord.
Visst, vi är (och ska vara) ett topplag i elitserien. Med detta följer större krav än vad det krävdes under Stångebrotiden - på spelarna, på underhållningen, på laget, etcetera. Kritiken bör således vara saftigare än om det skulle gå dåligt och vi inte var ett topplag. Men det känns som att många fans "glömmer" bort vinsterna, om ni förstår vad jag menar.. En vinst är mer "en bra dag på jobbet" och inget mer. På ett sätt förstår jag det synsättet, men det är synd, för det är en sorts mätthetskänsla.. Det krävs stora vinster, mot bra lag, så kanske folk skriver lika mycket. Säg att vi spelar skitbra och vinner med 2-0, då skrivs det ändå mindre än vad det gör om vi torskar en jämn match med, säg, 2-1?
Även jag har lättare att skriva när jag är förbannad (eller det är i alla fall lättare att spotta ut sig text utan att, i vissa fall, tänka sig för :twisted🙂, men det vore kul om folk gladde sig lika mycket åt vinster som de blir arga när man förlorar.
Men, självklart har folk rätt att kritisera. Det är trots allt vi som betalar lönerna åt spelarna. Men, i vissa fall går det nästan till överdrift. Allt ska vara fel. Men ingen på forumet har rätt att säga vilka åsikter man ska ha, eller vad man ska välja att fokusera på. Det här är mer ett försök till uppmuntran, snarare än att tillrättavisa.
Des Moroney wroteHoppas att det låter bra och positivt så stannar vi där den här gången. Hör av mig i slutet av veckan om inte bättring sker.
Du är varmt välkommen att återkomma i slutet av veckan även om det går fina fisken. Hoppas också att du, och flera andra, gör det.
Nåja, åter till ämnet!