BK Robbi wroteNåja, det ingår väl liksom att det kommer supportrar från andra lag till CC? Och det är väl en ganska väsentlig del i att få inkomster till LHC?
Att det egna laget sedan ska ha det största stödet som en del av fördelen med hemmaplan är ju upp till LHC-publiken, främst då WL.
Jo, men nu pratar jag ju inte om bortafans. Det tror jag nog att folk förstod att jag inte gjorde, så även du, trots att du verkar ha en tendens av att vända på saker när du argumenterar. De flesta andra verkar ju i alla fall ha förstått att jag pratar om Linköpingsbor, som "egentligen" stöder LHC men ändå applåderar honom.
Ja, precis. Det är upp till LHC-publiken. Och då föredrar ju i alla fall jag att de hjälper oss i klacken med att skapa stämning, snarare än att applådera en motståndare, oavsett namn.
Cio wroteMeningen ovan kan helt klart feltolkas.
Tror inte att du skulle uppskatta om någon spelare fick för sig att tackla sönder Mårtensson, Hlavac eller Hlinka.
Hockey får gärna vara hårt och tufft, men jag hoppas aldrig på att en spelare skall bli skadad!
Då ska jag förtydliga mig:
Det handlar såklart inte om att jag vill att han ska slås medvetslös, bryta ben och sitta i en rullstol resten av livet. Det unnar jag absolut ingen. Med risk för att hamna OT, mycket av det handlar om hans plats i OS-truppen. Han ska väck därifrån! Och om han nu får en smäll på revbenen, eller på foten, så får vi in en frisk spelare som faktiskt kan tillföra något, vilket jag tvivlar på att han skulle göra. Nåväl - det finns bättre trådar att ta den debatten i, så vi struntar i att fortsätta med den här.
Hur som helst, man kan ju faktiskt få spelare att få ont genom att göra regelrätta saker. En regelrätt tackling ska inte kännas som ett kuddkrig. Spela hårt mot honom, självklart inte med uppsikten att skada, men släpp inte en tum.