Lukkinen wroteLöjligt att DIF är med målmässigt till 4-4, lite flax har i allt med 5-4 men sett till hela matchen är det inget snack om vilket lag som var det vassaste på isen idag och de tre poängen var odiskutabla.
Löjligt? Djurgården behöver ju inte förta sig på målen. Det går ju enkelt att se de grova misstag som föregår samtliga 4 dif-mål. Vi bjuder och bjuder och dif behövde bara tacka och ta emot. Lättja? Räknefel? Dålig inställning? Jag vet inte, men bra var det inte.
I tredje är vi ju bättre, men vi ska inte glömma att vi var en studs ifrån ett 2 mot 0-läge för djurgården. Mtp Norrenas rätt bleka insatser på sistone så hade vi nog fått se 4-5 på tavlan om inte Sabelström stått i vägen.
Jag är oerhört missnöjd med sättet vi släpper in målen, men jag är självklart nöjd med 7 framåt och seger.
Rönnmark är en pajas. När det uppstår den här typen av situationer i matcherna med mycket tjafs så bör domaren kunna stå för sina beslut och ställa upp på en intervju. Men det avböjde fegisen. Kan han inte stå för sina beslut så borde han inte ta dom. Vad gäller studsen så är det ju dock inget att snacka om. Domaren räknas ju som "dött ting" och därmed är saken klar.