Vissa delar i dina inlägg tycker jag inte riktigt om, och vissa har jag full förståelse för. Vi börjar med de förstnämnda:
SlimMike, del 1 wroteMåste säga att "klacken" är pinsam. En medelålder på 14 år och ett flertal personer som försöker tysta de entusiater på "familjestå" som verkligen håller igång ordentligt. Skärpning!
Är det pinsamt att vara fjorton år, eller vad menar du? Du får det också som att låta som att de enda som försöker, är ni på familjestå. Så är det knappast. Jag säger inget om vilka som var mest högljudda, då jag inte var där, men få det inte att låta som att det inte finns entusiaster på klackläktaren, för det är bara patetiskt.
SlimMike, del 2 wroteHoppas att den sk. "styrelsen" kan ge ett svar på denna förkastliga aktivitet.
Så kallade styrelsen? Här ser jag två tolkningssätt: Antingen så tror du att WL inte är en förening, eller så är det styrelsens fel att några personer på läktaren gör något som inte uppskattas av andra. Båda sätten är horribelt korkade. Det är knappast styrelsen som står och skriker dessa saker, inte heller uppmanar styrelsen supportrarna till det. Det förekom inte på den tiden jag satt, och jag skulle vara ytterst förvånad om det förekom nu.
Nu, över till de andra sakerna:
SlimMike, del 3 wroteJAg är inte en av de entusiaster som sjunger på den högra ståplatsen, men måste inte alla få supporta Cluben!
Självklart ska/bör du få göra det. Jag var som sagt inte på plats, och vet inte vad som hände/sas, men hände det så blir jag ärligt talat förvånad över det. En förutsättning för att skapa ett riktigt jävla liv i arenan är om alla - och då menar jag alla - drar sitt strå till stacken. Minnes bara finalmatcherna - inte en person i hallen var tyst. Det har försökts med sittplats och med familjestå, och jag hoppas att det är något som det läggs mer krut på i framtiden. En strong klack är viktig - och det måste styrelsen jobba hårdare för - men självklart bör de ta hjälp av andra också. Oavsett fraktion, tillbehörighet och om de sitter eller står på olika platser.
SlimMike, del 4 wroteSka hockeyentusiaster behöva utså glåpord som: "Håll käften för fan" och "Du har hängpattar!"?
(Om det nu har hänt) Självklart inte. Meningskillnader kan man ha som Clubensupporter, men håller man på Cluben så respekterar man andra Clubenfans också, även om man nödvändigtvis inte gillar det. Så fungerar det i alla fall i min värld.
SlimMike, del 5 wroteSKÅL och god lördag
Sanning, på båda plan. :twisted: Jag önskar detsamma.