alfie wroteStämningen var helt död i Cloetta Center, både från stå- och sittplats. Trots bra publiksiffra. Tyvärr verkar ju det ju vara dagens realitet.
Hlinka, även om jag inte tyckte han var bländande spelmässigt, men 4 poäng kan inte förbises.
Pihl, känns väldigt trygg.
Laumann, har med ökat förtroende i år även växt in i ES-kostymen och håller i pucken mer i anfallszon. Han gör det bra dessutom. Tung och svår att ta pucken ifrån.
Hävelid, inte spektakulär men oerhört stabil. På väg att bli den trygghet bakåt han värvades för.
Viktor Ekbom. Okej, killen är ung men han utstrålar också dåligt självförtroende på isen. Felbeslut, slarviga passningar, tveksam in i närkamper. Här krävs bättring.
Fredrik Norrena. Att han inte var någon stor butterflymålis som ju är brukligt nu för tiden visste vi. Det som oroar mig är att han ser så loj och ointresserad ut i sitt agerande. Som att han inte längre bryr sig när han släppt in ett skitmål.
Första perioden. Lika uselt som andra mot Rögle förra veckan, eller tredje mot Brynäs senast.
Håller inte med dig på vissa punkter.
Tycker Hlinka var fullständigt dominant hela matchen och varenda gång Hlinka Hlavac Jämtin/Mårtensson var på isen var det farligt. Mycket tack vare Jaro:s briljanta spelsinne. Bara att se och njuta att Cluben kan ha en sådan spelare i truppen. Solklart bäst på plan enligt mig, även om man inte inkluderar poängen.
Angående Norrena tror jag han är riktigt besviken på sig själv över att släppa ett sådant skitmål som det första var. Nu har han dock blivit några år äldre och frustrationen kanske inte visar sig på samma sätt som för några år sedan. Däremot har det slunkit in ett par enkla puckar de senaste matcherna, vilket inte är bra, men nog tror jag att han oroar sig lika mycket som oss. Det är dock för tidigt att tvivla på Norres kapacitet och när det väl drar sig samman är jag säker på att Fredrik kommer vara guld värd.
Första perren tycker jag inte heller var såå dålig. Att ens jämföra den med sista perioden mot Brynäs är ett skämt, då både inställning och framträdandet sög hårt. Även om upptakten av matchen inte var sprakande tycker jag trots allt att viljan fanns där och med lite tur och ett ordentligt ingripande av Norrena kunde vi lett med både 1 och 2-0.
Sammanfattningsvis var det skönt med tre pinnar och även om Timrå hade ett par spelare borta tycker jag att de bjöd på bra motstånd.