Tydligen så ska det spelas en match mellan Vita Hästens a-lag och LHC a-lag den 18/12 i Norrköping.

Vad tycker ni om det?

Själv tycker jag det ska bli riktigt roligt, men kanske ingen jämn match 😉

Och ska ni dit och kolla, för det ska jag.

Nu snackar vi BITD 8)

nisse wrote

Tydligen så ska det spelas en match mellan Vita Hästens a-lag och LHC a-lag den 18/12 i Norrköping.

Vad tycker ni om det?

BITD i all ära men?
Det låter löjligt!

Varför?

Varför skulle LHC spela mot ett skitlag som ligger 2 divisioner under o riskera skador?

Heldragna wrote
nisse wrote

Vad tycker ni om det?

BITD i all ära men?
Det låter löjligt!

Varför?

Varför skulle LHC spela mot ett skitlag som ligger 2 divisioner under o riskera skador?

Det är ungefär lika stor risk att bli skadad på en träningsmatch som på träning. Om nu inte Hästen spelarna är ute för att skada.

Många av spelarna i Vita Hästen har ju lirat i LHC eller i LHCs juniorer så det skulle vara riktigt kul att se.

Och varför skulle dom vilja skada spelarna i LHC?

Det lät ju inte fel. Men frågan är ju bara var den informationen kommer från. Jag finner inget om det på vare sig Clubens sida eller Pekings sida. Men OM matchen ska spelas och jag är ledig blir det med andra ord en resa till Peking för att se dom krossas.

Fredrik Jensen wrote

I övrigt ryktas det om att vi ska möte LHC i en ”DM-match” under juluppehållet i Himpan. Självklara följdfrågor:

Vilket är det bästa laget i Östergötland?
Kan Norrköpingsborna fylla hallen när vi möter elitseriemotstånd?
Är Macke E bättre än Mårtensson?
Är Björkman rivigare än Jämtin?
Skjuter Viggen bättre än sin förebild Mange J?

Alla dessa frågor får ni besvarade om ryktet stämmer och ni kommer och tittar på matchen.

Jag säger bara en sak. Är inte Himpan full i en match mot LHC, så kommer den aldrig fyllas igen. Spelar ingen roll att det inte är en seriematch. Punkt slut.

Nu är detta som sagt bara ett rykte, men det borde ändå skapa lite hockeysnack i Norrköping.

Rykte var det ja. När jag ser att det står något om det på någon av hemsidorna kan jag börja tro lite mer på det. Men som sagt så lär jag gå på matchen om den blir av och jag är ledig.

Haha, hur underbart som helst om det kommer ske!

Joonas84 wrote

Om nu inte Hästen spelarna är ute för att skada.

Hatet föreningarna mellan är inte på långa vägar vad det en gång var. Halva (om inte mer ändå) Vita Hästens lag har ju förflutet i LHC och deras ledning gör väl inte annat än att slicka röv på Helber och Mård i hopp om att få bli någon slags farmaklubb till oss. De enda inom Vita Hästen som verkligen geniunt hatar LHC är nog deras äldre supportrar. Jag tror mao. att det inte är något vi behöver oroa oss för.

Om så är fallet blir det pendeln invasion som gamla goda tider!!

Nostalgitårar rinner ner på kinden.

HATA PHÄSTEN!!!!!

Jag mailade LHC för några månader sedan angående att jag ville köpa en NT-tröja anno 2009/2010. Jag fick då svar av Mäki att dessa inte kommer att vara till salu under denna säsong men att jag kommer att få möjlighet att köpa de som laget hade använt på auktion i november. Anledningen till att jag inte kunde köpa en använd tröja redan då var att dessa skulle användas under en "speciell" match till i november.

Nu är ju november snart slut, så jag antar att det istället blev i december. Någon slags träningsmatch eller jubileumsmatch verkar det ju handla om, så match mot Hästen verkar ju inte allt för otroligt.

Ordentligt med massor av skoj lär det bli iallafall. Skulle ju fylla Cloetta Center för fasen! Herren på täppan. Jag åker garanterat med till Peking. Alla på pendeln! :twisted:

Nu har jag redan hunnit slänga dagens Corren, men har för mig att det stod något om att laget skulle ha speciella tröjor med logotyper för olika välgörenhetsorganisationer i matchen mot Brynäs den 12/12. Dessa ska sedan auktioneras ut och pengarna gå till organisationerns i fråga. Det kanske är de gamla NT-dräkterna som ska återanvändas för detta?

Om du hade kollat länken som Robie hade med i sitt inlägg, så hade du sett att det är just så...

danme wrote

Om du hade kollat länken som Robie hade med i sitt inlägg, så hade du sett att det är just så...

Om länken hade funnits där när jag skrev mitt meddelande så hade jag säkert gjort det.

Han skrev faktiskt en minut innan dig... :wink:

Någon som vet om det blir en match mot VH ?