Är ute i god tid och startar nästa matchtråd, eftersom Timrå tråden kom upp lite väl sent i mitt tycke. Så hoppas det blir lite mer hype och aktivitet kring denna matchtråd.
Match i foppaland mot ett pånyttfödd Modo. Läget för Modo när foppa anslöt kan ju jämföras lite med vårt läge när tjeckerna kom. Vet inte om Näslund skall spela mot oss, men han skulle ialalfall göra comeback kommande vecka. Hur som helst kommer det bli betydligt tuffare än sist vi var Ö-vik och spelade.
Några saker som jag vill se:
Jag ville inte höra Håkansson stå i första periodpausen och säga att "vi hade inte klivt av spelarbussen de första 10 minuterna". LHC skall vara alerta, taggade från början och undvika dra på sig onödiga utvisningar pga att vi inte hänger med.
Foppa är tillbaka och ja han håller fortfarande hög klass, det har han visat i de senaste matcherna. Men både Brynäs, Luleå och Rögle har givit honom en hel "eriksgata" att regera på. Det gäller inte att ha för stor respekt för honom. Sätt press på honom och minska hans tid med pucken. Jag vill inte se LHC släppa fram han så lätt som exempelvis Röglebackarna gjorde nu senast. Måste medge att jag är lite orolig med tanke på våra backar.
Tippa överlåter jag åt någon annan, men känns som det kan gå hur som helst. Det börjar dock bli dags för en ny bortaseger!