Jo, det är sant att Sebastian Karlsson och Zacke ligger på delad sistaplats i plus/minus-statistiken för LHC. Riktigt dåligt av båda två. Dock så tycker jag att Zackes fem mål och fem assist väger upp mer än Karlssons enda assist. Att säga att Karlsson kan stanna kvar i Ängelholm tycker jag väl är lite väl drastiskt, men vi kan väl bara konstatera att om han nu inte har lyckats så fantastiskt bra varken som offensiv eller defensiv forward.
Vad gäller Matte C så har jag betydligt mer förståelse om han skulle bidra till att peta någon av våra egna. Även om det bara blivit två mål hittills så tror jag mycket väl han kan bli god för sådär en 15 baljor under säsongens gång. Självklart håller jag med om att det är tråkigt, då jag verkligen har gillat både Laumann och Lindhagen. Den verkliga "boven" till att vi fått peta Lindhagen är ju egentligen den sena värvningen av Tolsa som ju gav oss 14 forwards nu när tjeckerna anlänt, även om han spelat över förväntan.
Kul med Engstrand i målet i alla fall! Tror han kommer göra det bra. Mitt tips för kvällen blir att vi tar hem segern med 4-2. Våra mål görs av, hm, Jämtin, Hlavac, Jocke och Mange kanske?