Heldragna wrotedanme wrotehttp://hockey.expressen.se/Nyheter/1.1787625/fiasko-for-chl-stor-sponsor-hoppar-av
I och med nyheten om att AIK redan undertecknat en "avsiktsförklaring" om att spela i KHL och även Malmö och Leksand tillfrågats, så börjar man ju fundera på om det är påtryckningar i kulisserna som gör att Sergej Taruta hoppar av CHL. Man kan ju åtminstone spekulera om att KHL nu bestämt sig för hur de vill utveckla hockeyn i europa...
Illa , mycket illa! Det är tydligt att det är KHL som ligger bakom detta o att det går mot en storliga i Europa o då tror jag att det blir ännu fler som tappar sitt hockeyintresse.
För inte drar väl en hemmamatch för cluben mot nåt lag från novosibirsk en dålig måndag mitt i mörkaste november?
Håller med om att det känns tråkigt, men framförallt konstigt att man gått ut och sagt att det ska startas upp igen utan att faktiskt ha pengarna på kontot så att säga. Sen tycker jag det känns konstigt om KHL genom påtryckningar vill sänka CHL, det är ju inte direkt som att de har lyckats skapa någon superliga bara för att allsvenska AIK vill ta klivet över.
Och visst känns inte Novosibirsk jättehäftigt, fast å andra sidan så skulle det vara häftigt att möta Dynamo Moskva och AK Bars Kazan, fast då helst med Tony och Weinis i Linköpingsdressen 😉 Och i ärlighetens namn så smäller inte exempelvis Timrå så mycket högre än någon av dessa tre.
Äsch, vi får väl se vad som händer. Både om Gazprom vill öppna plånboken för att rädda CHL eller vad Loob kommer fram till i utredningen.