Earplug: Fast du får tänka på att ett antal av de 250 medlemmarna befinner sig i samma situation som min. Dvs, vi börjar bli gamla och lite för lata för att resa 1000 mil i buss (ja ja, Heldragna är ett undantag 8) ). Några av oss har barn och hus och bla bla bla. Man hinner helt enkelt inte med resandet på samma sätt som tidigare, inte ens om man vill.
Jag tycker nog ändå att WL gör sina resor synliga, men uppslutningen är ju betydligt sämre än för några år sedan. Vilket säkert också har att göra med att vi börjar bli lite bortskämda. Modo borta en lördag känns inte lika hett nu som för 7 år sen helt enkelt.
Däremot så rekommenderar jag alla som har möjlighet att delta på lite längre resor. Det blir ofta jävligt kul oavsett hockeyn. Min favorit är fortfarande Björklöven borta i Kvalserien 2001. 35 tappra tillbringade typ 20 timmar i buss för att se 2,5 timme hockey. Förlust med 2-7 (Torgny Bendelin var för övrigt uppe på läktaren och bad om ursäkt för insatsen), men trots siffrorna så är det sköna minnen. Så åk på en sådan resa om ni kan. Det kommer ni inte ångra!