Vill minnas när vi hade Torgny Bendelin och Mats Weiderstål som tränare...
Då var vi inget topplag, men dock ett lag med visioner om att på sikt bli ett sådant, och vi är nu där!
Min poäng är iaf att en tränare om man nu ser tillbaka inte alltid måste vara omtyckt för att laget ska ledas på ett bra sätt. Alla lär väl minnas att vi faktiskt gjorde oss av med Bendelin till förmån till den "omtyckte och rolige" Weiderstål och sen minns alla historiens gång!
Bendelin svalde stoltheten och kom och räddade LHC från att åka ut, mkt till tack av en Johan Bülow som spelade sin livs hockey under kvalserien tillsammans med vår då lovande målvakt Daniel Sperrle som stoppade allt!
Kan tänka mig ledning och dylikt kan ha detta i åtanke denna gång, och även om Leners vara eller icke vara i LHC kan diskuteras sett till de prestationer vårat ändå namnkunniga lag mäktar med så vore det kanske dumt att slänga ut den starkaste rösten bara för att spelare (enligt rykten) skulle ha svårt för mannen.
Tills den dag det finns en ledartyp som fortsätta föra laget vidare i serien får vi väl helt enkelt hoppas att de individuellt skickliga spelare vi har faktiskt klarar av att skrapa tillräckligt med poäng för att vi ska ha i slutspel att göra.. :S
Drömmar om Mårts eller Kenta känns långt borta, men Brithen han finns redan anställd av LHC på kortuppdrag som konsult.
Kan inte tänka mig annat än att ev diskutioner med denna förs, för det är en erkänt bra tränare som jag tror med en enkel hockey skulle kunna sköta rollen som Headcoach i Linköping relativt bra!
Vi har större medel en SSK och MoDo vilka är lagen Brithen tränat hittills... SSK dessutom (om jag inte minns fel) som en ersättare där han kom in i en svår sits med ett lag som inte fungerade alls, LHC behöver inte riktigt ha den stämpeln!
Brithen ersätter Lener, om jag får gissa, och jag tror det kan funka bra! Brithen är nog inte dum nog att äventyra en spelide a la Hardy Nilsson och hans Big Game Hockey om han fick ta över ett så pass bra lag som LHC!
Men oddsen ligger nog allra mest på att Lener blir kvar, åtminstone tills dess att tjeckerna tillkommit... Kan tyckas försent i mina ögon, men ledningen tror väl att det mesta hänger på Hlinka och Hlavac. (Jag håller inte med om den biten, LHC är ett lag! Men iaf!)
Surt sa Räven, men att ledningen inte kastat ut Lener utan någon naturlig ersättare tycker jag är sunt!