Mor Tuta wroteÄhh! Ramsor får man gehör för på läktaren där de körs in. Härinne är det bara idéutbyte. Prövar du inte din idé i verkligheten, går det ju inte att säga att den sågats. Ditt förslag verkar inte kass, men det framgår ju inte ett dugg på vilken melodi/takt du tänkt dig. Svårt att ta den till sig då, eller ens ha en åsikt..
Dirren>> Haha, ja det är väl så.
Mor Tuta>> Förstår ditt resonemang. Ska försöka vinkla mina förslag lite bättre:
Melodi/Takt:
Forza Linköping Forza Linköping: Alltså, halva sjunger Forza, andra halvan Linköping.
Linköping klapp klapp klapp Linköping: Istället för Lhc klapp klapp klapp Lhc .. Känns om den oxå skulle kunna funka längre med Linköping istället. Lhc dör ut så fort. Kanske något snabbare takt med Linköping för att hålla igång längre!?
Cluben Linköping Cluben Linköping: Som i Forza Linköping.
Linköpiiiiing Linköpiiiing Linköping Linköping Linköpiiiing Linköpiiiing Linnköpiiing heja heja Linköping: Svårare och förklara men istället för Lhcccc Lhcccc Lhc Lhc Lhccccc Lhcccc Lhcccc... heja heja Lhccc...
Var bara några förslag på hur stämningen och sången skulle sitta i längre. Som jag påpekade här ovan så har många "Lhc" ramsor förmåga att dö ut fort. Tror helt enkelt att Linköping skulle funka bättre!
Allt handlar ju om att hålla igång längre vilket skulle göra sittplats mer villigt att hänga på, på sitt sätt givetvis. Helt enkelt en stämningshöjare. Men det stora problemet är månne att folk på stå inte "vågar" hålla igång? Jag vet inte, jag är gammal..