Äntligen är det dax, stunden jag väntat på. Är DIF fågel eller fisk. På tisdag vet vi. Denna upplaga av ungdomliga DIF har imponerat rejält i korta stunder både borta och hemma. Dessvärre har vi av någon outgrundlig anledning tappat både spel och matcher hemma trots en magisk stämning och fullsatta läktare. Efter tappet mot Brynäs tror jag Hardy har haft en multigenomgång och visat att hårt arbete och koncentration i 60 minuter gäller i fortsättningen.
Tror på en svår match. LHC har bara kommit upp i 60% av sitt max och behöver hitta både räls och fart för att inte komma efter i början.
Av hävd har ni dock haft det lite kämpigt i Stockholm och tror att även denna match blir både spännande och tät.
Det som talar för just DIF är att vi har betydligt lättare mot spelande och offesiva lag som LHC, Frölunda och HV.- Gnetlagen som MoDo o Brynäs halkar vi ofta in på fel spår och blir ängsliga och osäkra vilket jag hoppas slippa på tisdag. Synd ni inte får med er ett par 100 grabbs till Hovet. Är jäkligt kul att slänga ramsor mot varann.
Håll i hatten och ha 7 - 0 i åtanke, blixten kan slå ner två ggr på samma ställe :wink: