Vi ska vara regionens bästa lag 2015.

Jag visste inte att de skulle byta sport?
Någon som vet vad de skall syssla med 😉)

Så här säger Vita Hästens sportchef i NT ikväll:

Vi är oerhört nöjda med vårt lag. Vi har flera rutinerade spelare, mer karaktär i laget och målet är glasklart. Vi ska vara regionens bästa lag 2015.

Vågar ni säga det?

• Absolut. Man måste våga satsa och lyfta blicken. Vi har ett bra lag och vill sticka ut hakan. Nu är det bara allsvenskan som gäller.

Ingen risk att ni sträcker ut hakan för mycket?

• Nej, det tycker jag inte. Man har pratat förut om den treårsvision, men utan att ha laget för att lyckas. Nu har vi ett så pass bra lag. Vi har ingenting att vara rädda för, säger han.

Vilken region menar de? :lol:

Hur gick det förresten med insamlingen de hade häromsistens?

Vissa ord används för sällan i dagens samhälle. Här är några:

Visst.
Jo, troligen.
Haha.

2015 är Hästen regionens bästa division 3-klubb.. på sin höjd. Om, och nu säger jag om, Hästen tar sig upp till Elitserien på två år, så är det inte en chans i helvete att dom ligger i övre halvan i tabellen där, och därmed kommer dom inte kunna hota oss. Men, det är ju större chans att finnar lär sig prata hyfsad engelska än att Hästen går upp en enda division.

Annars kan man ju satsa på att vara bäst i Norrköpingsregionen. Just nu står det väl typ lika mellan Hästen och IFK.

• [raderad]

Nu har vi ett så pass bra lag. Vi har ingenting att vara rädda för, säger han.

Ja tjena, Hästens lag består ju bara till 50% av spelare som inte platsade i LHCs A-lag. Så pass bra lag NU att kunna vara regionens lag om några år? Haha skulle inte tro det.

Måste säga att jag gillar deras kaxighet och inställning. Mer sånt i svensk idrott tack! Dock knappast troligt va? Men ändå, kaxa mer! 😃

En träningsmatch i Stångebro kanske vore på sin plats för att se hur bra deras lag är?

Haha, snälla LHC ordna en träningsmatch mot Hästen!

Haha, Vita hästen, haha!

Får mig endå att tänka på Mårds löfte efter Djurgårdsmatchen för 10 år sen. Har absolut ingen koll på Hästen, men hur många skrattade inte den gången när Mård sa det?

Kul att de är kaxiga och sticker ut hakan.

Ännu roligare när vi bevisar hur fel de har.

Smocken har en poäng här, faktiskt. Det ska dock mycket till om Hästen ska klara det. Framförallt har inte Norrköping sponsorer nog att betala konstanta försök till ett lag i fotbollsallsvenskan och ett lag till Elitserien. Men kanske tröttnar sponsorerna och då kan nog Hästen ha en liten chans. Vi får inte heller glömma Dolphins (basket, för den som inte vet), som ska ha en liten del av kakan.

LHC hade betydligt gynsammare förhållanden när Mård gjorde sitt, numera, historiska uttalande. Jag tvivlar på att Hästen klarar av det. Och då menar jag att ta sig till Elitserien, för att inte tala om bli regionens bästa lag. Skulle man å andra sidan göra det så skulle vi kunna ta pendeln till derby-matcherna. Och hur jävla skönt vore inte det?

Har hört rykten om att nån rik snubbe i Norrköping ska pumpa in 20 miljoner i Hästen.

Sen ska dom tydligen sälja arena namnet och få ytterligare pengar av ett företag.

Dom kanske kan bli farliga ändå om några år.

Om de ska upp i elitserien måste de ju först bli bättre än lag som Malmö, Leksand, Aik o Vik mfl.
Det är många lag som vill upp i eliten, men visst satsa stort o gå i konkurs säger jag.

Nilsson78 wrote

Om de ska upp i elitserien måste de ju först bli bättre än lag som Malmö, Leksand, Aik o Vik mfl.
Det är många lag som vill upp i eliten, men visst satsa stort o gå i konkurs säger jag.

Precis, det är många som vill in i Elitserien.

Bara att ställa er i kö Hästen, och det är ingen dålig kö

Kanske lite bittre för att vi kommer lyckas med Allsvenskan 2015? 😉

8 månader senare
Erik W wrote

Vi ska vara regionens bästa lag 2015.

Jag visste inte att de skulle byta sport?
Någon som vet vad de skall syssla med 😉)

Trav

3 år senare
4 månader senare

En liten gåta!

Vad är det för likhet mellan en 6 åring och hästen?

QPR wrote

En liten gåta!

Vad är det för likhet mellan en 6 åring och hästen?

Båda börjar i ettan nästa år! 😉