Om det nu skulle vara så att HV71 betalar en så hög summa som nämns i medierna till Jan Hrdina så är det riktigt illa. Jan Hrdina är ju inte heller smart nog att förneka löneuppgifterna så helt taget ur luften kan det inte vara att han inkasserar ut en rekordhög lön i elitserien.
Elitseriens dyraste spelare får enligt Sportbladets källor, och baserat på gårdagens istid, 5 825 kronor per minut han spelar.
Eller 97 kronor varje sekund han är på isen.
Är du värd din höga lön?
- Jag vet inte om det är hög lön i Sverige, vad spelarna tjänar. Men jag tror att laget kommer att vinna och alla kommer att vara nöjda, säger Hrdina.
Ha ha, för det var ju verkligen ett svar på frågan. Enligt ABs uppgifter så ser Hrdinas lön ut såhär:
Tid 6 månader
Lön 529 000 kronor (inkl skatt)
Antal matcher 44 (grundserie)
Då är min fråga till er. Är en spelare som Jan Hrdina värd en sådan lön? Jan Hrdina har spelat 513 NHL-matcher och gjort 297 poäng. Min personliga åsikt är iallafall att jag aldrig hade accepterat om Cluben hade betalat en så hög månadslön till en spelare. Man ska spela här för att man vill det och är stolt över att man får chansen att göra det, inte för vad det står i lönekuvertet. Jag har aldrig gett mycket för giriga spelare som bara fokuserar på lönen.
Slog HV71 lönerekord nu då? Ha ha, jag kan ju bara tänka mig vad Franzéns drömbud av HV71 låg på. Inte konstigt att han vill spela där då han blir multimiljonär på kuppen. Ja för något annat kan det ju knappast vara. Money is all, Franz.