Rosin wroteSka man bedöma honom som musiker var han helt otrolig. Musikalitet och känsla för rytmer hade han i överflöd...
Helt rätt. Jag kan inte annat än att instämma.
"The king of pop" is dead. Det var det första jag läste då jag var inne på ett brittiskt nyhetsforum då jag fick veta det.
Jag kan väl säga att jag läst en hel del om Michael. Han var mycket för att umgås med barn. Han gjorde väldigt mycket välgörenhet för just barn. Detta var (troligtvis), som någon skrev, ett sätt för honom att uppleva barndomen som han "berövades" i och med hans musikaliska karriär.
Jag tycker att det är ytterst tråkigt att han nu gått bort. Det är tråkigt att veta att det aldrig mer kommer nytt från honom. Hans befintliga musik kommer dock leva vidare. Favoritlåtarna som han spelat in är och kommer alltid förbli: Thriller, Beat it, Billie Jean, Bad, Liberian girl, Man in the mirror, Dirty Diana, I just can't stop loving you, Smooth criminal, Leave me alone, Remember the time, Earth song och Heal the world.
Någon skrev att han framöver kommer kunna jämföras med Beatles och Elvis. Det är inte framtid. Han är redan i klass med Elvis (pga de olika genrerna). Det kan nog ses redan ikväll (kl 19.00 på TV4+) i sändningen från minnesceremonin.
Om vissa tycker att det är bra att han lämnat jordelivet så det upp till dom att tycka det. Det är deras åsikt. Jag klandrar inte andra för att de kan ha en annan åsikt än mig i den här frågan. Att jag tycker att det är tråkigt är å andra sidan en helt annan sak.
Rest in peace Michael!