Ndur Nej, efter guldet direkt efter att han kom in har de misslyckats i slutspelen vilket så klart också drar ner betyget. De har dock spelat en offensiv och underhållande hockey och presterat bra resultat i grundserierna. Han har fått hem “rätt” spelare och avstått bl.a. Rydahl och Lennström. Han och Wilderoth har scoutat och hittat bra spelare på svåra marknader (Elie, Tomasek, Studenic osv). Jag tycker också det finns en tydlig röd tråd i deras lagbyggen och att Wallin gör som han säger, vilket i min värld är ett tecken på att man har en strategi och plan.
Frågan är om han verkligen gör så mycket rätt när hans lagbyggen aldrig har tagit sig vidare från kvartsfinalspelet. Det har alltid varit minst en lagdel som varit eftersatt under honom. Det var fullständig kalabalik på målvaktsposten förra säsongen och året före det var de alldeles för lätta framåt med stjärnor som vek ner sig när det gällde som mest. Hade han gjort liknande misstag här i Cluben hade han blivit kölhalad, det är jag tämligen övertygad om.
Jag förstår vad du menar med en tydlig röd tråd etc, men om den röda tråden inte resulterar i framgångar så spelar det ju ingen roll.
Sättet han dessutom satt och raljerade om FBK:s supportrar i VFPodden inför den här säsongen där han bokstavligen idiotförklarade dem, är under alla värdighet som sportchef. Han är SHL:s mest bortskämda sportchef och basar över SHL:s Real Madrid men gör resultat som att han basar över Celta Vigo.