Kjellman Ponera att unga lättklädda kvinnor
Det har jag inga problem att ponera.
Kjellman r det då den unga kvinnans egna ansvar att klä sig annorlunda för att inte bli våldtagen?
Det är absolut kvinnans eget ansvar att anpassa sig till sin omgivning för att skydda sig själv. Sen kan vi ju tycka att i en perfekt värld ska inte hon behöva tänka på det, utan hon ska kunna klä sig hur hon vill. Men det går inte att förneka verkligheten bara för att man själv tycker att det är förjävligt och att vissa män är svin.
Alla människor har ett eget ansvar att aldrig utsätta sig för situationer som riskerar ens egen hälsa och trygghet. Jag kan exempelvis inte gå omkring och vifta med min Rolex-klocka (den är fake, köpt i Thailand för 100 baht) i Rinkeby kl 23 en fredagskväll. Det vore högst oansvarigt av mig och enbart mitt eget fel om jag blir rånad eftersom jag då har förnekat verkligheten och utsatt mig själv i en riskfylld situation utan att ta hänsyn till min omgivning. Eget ansvar är viktiga värden som vår käre Charlie Kirk gärna propagerade för. R.I.P.
Kjellman Liljander var sportchef i Malmö utan dessa problem, varför skulle han anta att det skulle bli såhär i Hv? Stillman har för det första haft jobbet förr, för det andra inte valt det jobbet nu men steppade in när behovet fanns. Kanske för att han verkligen ville, kanske av lojalitet. Och medan empati i sig inte löser problem så vill jag påstå att lösningar som kommer från ett empatiskt förhållningssätt är bättre än de som inte gör det 10 gånger av 10.
Därför att de sitter på en viktig och utsatt position som känslomässigt påverkar tusentals av människor. De allra flesta som sitter på en sportchef- eller tränarroll i en förening som påverkar så många människor kommer nån gång utsättas för “hat och hot”. Är man inte beredd på det eller om man inte kan hantera det så är man inte lämpad för rollen, det är beklagligt men samtidigt ett faktum. Står man inte ut med detta får man söka sig till andra arbeten. Det är den enda pragmatiska hållningen att ha eftersom oavsett hur mycket du läxar upp nättroll och beklagar dig över tonen på nätet eller i samhället i stort, så kommer det inte förändras.
Sen så är ju dessa två personer inte enbart sjukskrivna för “hat och hot” utan främst för utbrändhet eftersom de är överarbetade. Viktigt att komma ihåg ändå.
Och medan empati i sig inte löser problem så vill jag påstå att lösningar som kommer från ett empatiskt förhållningssätt är bättre än de som inte gör det 10 gånger av 10.
Absolut inte. Väst lider t ex av suicidal empati där man på bekostnad av sig själv tror man kan rädda världen. Road to hell is paved with good intentions.
Tack för diskussionen! Hade dock alla varit som du hade världen varit en bättre plats, det kan vi garanterat konstatera.