statistisk_urladdning PuckOut Ja, och Leksand har sju poäng sista elva matcherna, även om de vann sist… Tur för oss att det finns andra lag i fritt fall!
JofaTitan Kjeppkinesen Stod inte Hävelid mot oss? Eller var det på försäsongen? Yes, det var på försäsongen. Han gjorde en stormatch
Moholm Så 3 poäng till Malmö, HV, Brynäs också, vilka toppenresultat…. Extra bra att vi ser till att fortsätta fucka upp målskillnaden också, så nu kommer vi inte kunna ha det som någon räddningsplanka heller…
ananas https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/JbK9dX/dan-tangnes-avslojar-sjalv-sa-mycket-tjanar-jag-i-rogle-bk Synd att vi inte fick hit Tangnes: När Dan Tangnes i våras, efter elva säsonger i Linköping och Zug, återvände till Ängelholm var det inte de taktiska ramarna han först började skissa på. I stället pratade Tangnes med åtminstone ett 20-tal personer som på ett eller annat sätt har insyn eller anknytning till Rögle – allt från gamla profiler som hänger i taket till supportrar, sponsorer och agenter. Målet var att få fram vilken sportslig identitet Rögle ska stå för. Rögles fyra ledord Vad är Rögle? Vad ska publiken kunna förvänta sig? Vad ska vi rekrytera på? Det var några av frågorna han ville ringa in och få svar på. – En playbook utan identitet är helt tandlös, säger Tangnes. Det landade i fyra ord: fart, intensitet, delaktighet – och mod. – Fem man deltar i båda riktningar. Rekryteringen måste spegla det. Backar som är aktiva i offensiven, forwards som orkar checka och återta pucken. Det är därför en spelare som exempelvis Mark Friedman passar – han är vald till en idé, inte bara ett namn.
MTCluben ananas man blir ju avundsjuk, det blir man. I vår situation inbillar jag mig följande: PJ: Välkommen till Linköping, Musse! Jag har ju värvat massor med superspelare på monsterkontrakt så detta lär du väl lösa? Spelidé? Identitet? Nja… få dem att jobba hårt eller något, inte vet jag? Men lycka till!
Grumpy Badger Sitter och kollar på Timrå- Hv. Det tyder väl på någon form av självskadebeteende. Och självhat. jaha, och där gjorde Genborg mål.
Mittzon Hatt av för Genborgs för val av klubb. Undviker att vara en del av haveriet här för att göra succé i Timrå.
stahl Metallica Lekstugan blir bara värre och värre. Mot denna sk prestation hade ni vunnit lätt. Chans på att lämna över platsen igen idag.
alfie Skönt att se att HV inte vaknat och blivit nån lagmaskin iaf. Rövknullade i Timrå. Samma syndrom som oss förmodligen. Världsmästare efter ett par segrar.