NimaVonSlätta Jag klarar fan inte av om Leksand vinner. Vi har ett gäng kärringar på jobbet som håller på dem.
alfie Riktigt trött publik i Scandinavium också.. och inga känslor på isen över huvud taget. Hade kunnat va en tisdag i November, omgång 23.
NimaVonSlätta Vet inte om det är värst med målet eller att jag tvingas höra på mer ryska genom streamen.
Lukkinen Frölunda har numera två ramsor. Först och främst “Frööluuundaaa, Frööluuundaaa!” och nu även den här de snott rakt upp och ner från Djurgården. Mäktigt 👍️
Bowmore Lukkinen Jag håller nog med Grauer där. Direktkval känns mest rättvist och rimligtvis mera troligt att det är dom bästa lagen som spelar i SHL och då har ju faktiskt två lag chansen att gå upp från Allsvenskan.
Lukkinen Viss majoritet i SHL vill återinföra direktkval där lag 14 i SHL möter lag 1 från HA och lag 13 från SHL möter lag 2 från HA. HA vill behålla som idag, de vill absolut inte möta SHL-lag.
Slottsvakten Lukkinen Det är möjligt att 2016-2020 upplägget var för kort för att dra några större slutsatser. Dock är det konsigt att HA inte vill ha tillbaka 1vs14 och 2vs13 då det rent statisiskt innebar fler lag upp.
Lukkinen Slottsvakten Jag misstänker att det har med den kommande högre TV-pengen att göra, den relativa skillnaden mellan SHL och HA väntas öka. Eller vad tror ni?
Slottsvakten Lukkinen Jag drar samma slutsats. Dock tror jag att HA-anhängarna har fel i att det ökar kompetensgapet ligorna emellan. Mer pengar till SHL-lagen tror inte jag betyder bättre spelare och därmed bättre lag. Det blir exakt samma spelare men de och deras agenter kommer att tjäna mer.
Barry_Carlisle HA slutspelet har ju visat sig vara en succé också, så det vill de väl behålla. Men skulle inte vara svårt att pilla in lag 13 och 14 från SHL i det slutspelet och göra så att två lag går upp.