Kallzon TheDude Jag är för gammal för det men dagens generation i åldern 15-20 har en stor låsning för horor. Horunge är ju deras favoritord att skrika på läktaren till allt och alla
Nils East Att spela i Schweiz kommer att göra det lättare? Om han löser sina familjeproblem (om han har några) och om familjen följer med till Schweiz (om det är dit han ska. Ja då borde han bli lyckligare.
Kallzon Vad är antalet poäng som alla säger räcker för att undvika kval? Är ju inte orolig för oss men är nyfiken, har glömt.
Sillen Nils därför har han börjat vantrivas i Luleå Fan inte lätt trivas i Luleå den här årstiden om man inte är inavlad där…. Everything else aside…..
Pucken Lundström i mål för Oskarshamn så det blir nog ingen vinst för dom idag. Första målet insläppt inte förvånande mellan benen och det andra rakt in vid första stolpen hmm det känns bekant
Sillen Pucken Niklas är så dålig att jag blir ledsen för hans skull….. han vill ju bara vara hockeymålis stackarn…
jg Känns ganska avslappnat att ligga o kika på andra matcher när Cluben har ledigt… Ikväll blir det ångestmöte med HiV… Nana na na Nana na naNana na naNana na na
East Juhani Tyrväinen kommer ut till intervju direkt efter period 2 när Luleå haft riktigt tufft och det första kommentatorn frågar om är älgen som Tyrväinen krockat med under julhelgen, snacka om komiskt och va förbannad Tyrväinen blev 😂😂
MTCluben Kollar på Timrå-Leksand. Med 1 eller 2 minuter kvar av matchen säger kommentatorn “tufft att göra fler än 2 mål på Leksand… bara Linköping som kan göra det” 🥳
East Att Malmö inte är lika cementerade i botten som Oskarshamn är en gåta. Min känsla är att botten 4 till slut kommer att vara Oskarshamn, Malmö, Modo och hv71. Högst troligt att det negativa kvalet blir IKO - Malmö och att Malmö åker ur.
Pucken Då får man bänka sig i soffan Hv leder med 1 puck och period 3 startar är det dags att öppna dammluckorna som vanligt nu eller? 🙂
Jordfräs Sillen Ja, herregud. Hur kan något lag i SHL plocka upp honom efter att ha sett nivån när han vaktade vår kasse? Sämre fingertoppskänsla än Pajen.
jg Pucken det var inte många lag som kom närmare oss Ska man vara krass så var det 8 lag som kom närmare eller “drog ifrån” poängmässigt men jag tror jag förstår vad du menar…
Pucken jg haha jag bara väntade på det här svaret hehe ja du har rätt men för att inte spela kändes det bra med typ 1 poäng skillnad till strecken 🙂
Lejon-Fantasten Pucken Precis, Visst Timrå borde ha vunnit, men Leksand hamnade på samma poäng som oss då de vann i fulltid, HV vann mot Växjö-vilket hjälpte oss i toppstriden, så på det stora hela var det en ganska bra omgång, helt klart.
Pucken Lejon-Fantasten precis Luleå och Timrå förlorade så topp 6 strecket tappade vi inga poäng mot och Malmö fick 1 poäng så missat slutspel strecket tog in 1 poäng så det känns bra.